wtorek, 27 grudnia 2011

Barometr Płatności Zbliżeniowych

Visa Europe przedstawiła wyniki drugiej edycji Barometru Płatności Zbliżeniowych, który analizuje postawy konsumentów odnośnie do płatności zbliżeniowych. Badanie to zostało wykonane w każdym z trzech najbardziej rozwijających się rynków zbliżeniowych Europy: w Polsce, Wielkiej Brytanii i Turcji.




Badanie wykazało, że 31% osób korzystających z usług bankowych w Polsce rozpoznaje logotyp na karcie oznaczający, że dana karta ma dodatkową funkcję zbliżeniową (w pierwszej edycji badania - w marcu 2011 odsetek ten wynosił 22%). Z kolei odsetek osób w tej grupie, które słyszały o płatnościach zbliżeniowych i wiedzą, na czym one polegają, wzrósł w drugiej edycji badania do 32% (z 26% w pierwszej edycji). W Polsce znajomość płatności zbliżeniowych jest przy tym wyraźnie wyższa niż w Turcji (gdzie wyniosła 21%) oraz Wielkiej Brytanii (19%). Jednocześnie odsetek osób twierdzących, że nigdy nie słyszały o płatnościach zbliżeniowych zmniejszył się w Polsce z 42% w pierwszej, marcowej edycji badania,  do 36% obecnie, w Wielkiej Brytanii spadł z 67% do 63% a w Turcji – z 65% do 58%. 


Wyniki badania potwierdzają duże zainteresowanie Polaków płatnościami zbliżeniowymi. 65% użytkowników kart zbliżeniowych uznało, że taka forma płatności to rozwiązanie „niezmiernie atrakcyjne” lub „bardzo atrakcyjne”. 70% Polaków już płacących zbliżeniowo zachęciłoby przyjaciół i rodzinę do posługiwania się tą formą płatności. Odsetek ten jest niższy w Turcji (61%) oraz w Wielkiej Brytanii (46%). Odsetek posiadaczy kart „zgadzających się” lub „zdecydowanie zgadzających się” z opinią, iż „płatności zbliżeniowe upowszechnią się bardziej niż płatności gotówkowe” wyniósł w Polsce i Turcji po 79% oraz 73% w Wielkiej Brytanii.

Odsetek polskich posiadaczy kart z funkcją płatności zbliżeniowych, którzy użyli karty zbliżeniowej do takiej płatności w ciągu ostatnich trzech miesięcy przed badaniem przekroczył już 41%, podczas gdy w marcu tego roku wynosił tylko 29%. Odsetek ten jest niższy w Wielkiej Brytanii (27%) a wyższy w Turcji (50%). 

63% Polaków, którzy używają swoich kart do płatności zbliżeniowych płaci w taki sposób we wszystkich lub w większości sytuacji, gdzie może tak zapłacić. Jest to najwyższy odsetek wśród trzech krajów najszybciej rozwijających płatności zbliżeniowe – dla Brytyjczyków wynosi on 47%, a dla Turków 54%.

Dla posiadaczy kart zbliżeniowych najważniejszymi zaletami tej technologii są: większa szybkość transakcji kartą zbliżeniową niż „klasyczną”, brak konieczności potwierdzania każdej transakcji kodem PIN oraz większa szybkość płatności zbliżeniowej niż gotówkowej.

Więcej na stronie Visa Europe: >klik<

Rewolucja bezstykowa niezaprzeczalnie trwa - jednak jak to się mawia, nie ma róży bez kolców ...

3 komentarze:

Anonimowy pisze...

jeżeli będą to realne użyteczności i terminale do szybkiego płacenia jak płacenie za parking albo bilet co oferuje aktualnie mpay albo inne platformy to ok. Jeżeli ma się to okazać zwykłym upgradem paypassa to raczej furory nie zrobi. Powinni zrobić jakiś system partnerski dla użytkowników, żeby to rozpropagować, może powiązać z payback ?

Micha Pakuła pisze...

Przyzwyczaiłem się do tego stopnia do płatności zbliżeniowych, że mało kiedy używam już prawdziwej gotówki.

Natalia Zimniewicz pisze...

Pierwszy raz słyszę o takim czymś, ale faktycznie przecież wiele osób używa teraz płatności bezgotówkowych. Ja również bardzo chętnie korzystam z rozwiązań od https://www.cashbill.pl/ i jeżeli tylko mam możliwość to używam tych płatności online.

Prześlij komentarz